18 września 2024 odbyła się prelekcja dla nauczycieli uczących w Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 1 w Zespole Szkół w Nienadowej . W trakcie spotkania omawiane były
zagadnienia teoretyczne i praktyczne dotyczące logofobii w szkole oraz jak pomóc uczniowi, u którego podejrzewamy mutyzm wybiórczy. Mutyzm wybiórczy to zaburzanie funkcjonowania społecznego (o podłożu lękowym), polegające na wybiórczości mówienia – werbalnego porozumiewania się. Mutyzm wybiórczy utrudnia,
a czasem wręcz uniemożliwia dzieciom mówienie w określonych sytuacjach społecznych. Chociaż te dzieci doskonale rozumieją język i swobodnie komunikują się w domu z bliskimi,w szkole lub przedszkolu milczą, co może prowadzić do frustracji, izolacji i problemów w nauce. Z tego względu niezwykle istotna jest szybko postawiona diagnoza i podjęta terapia. Serdecznie dziękujemy uczestniczącym nauczycielom za owocną dyskusję oraz podzielenie się swoimi doświadczeniami. Życzymy dalszych sukcesów dydaktycznychi wychowawczych w pracy z wyjątkowymi dziećmi, które pod powierzchnią milczenia kryją całe bogactwo i różnorodność talentów i możliwości.